Khamis, 19 Februari 2009

Senyumlah


Perempuan lawa dengan perempuan tak lawa

Kalau perempuan lawa pendiam
Lelaki akan cakap:woow,ciri-ciri isteri idaman..
Kalau perempuan tak lawa pendiam
Lelaki akan cakap:eh,tak reti berkomunikasi betul..

Kalau perempuan lawa berbuat jahat
Lelaki akan cakap:mesti ade krisis dalaman nih..kesian..
Kalau perempuan tak lawa berbuat jahat
Lelaki akan kata:dah la tak lawa,perangai pulak huduh..

Kalau perempuan lawa menolong lelaki yang diganggu..
Lelaki akan cakap:heroin sejati...!
Kalau perempuan tak lawa menolong lelaki yang diganggu
Lelaki akan cakap:taktik ngorat laa tue..

Kalau perempuan lawa penyayang binatang
Lelaki akan cakap:perasaannya halus..
Kalau perempuan tak lawa penyayang binatang
Lelaki akan cakap:sesama keluarga memang harus saling menyayangi...


Kalau perempuan lawa tak mahu bergambar
Lelaki akan cakap:pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
Kalau perempuan tak lawa tak mahu bergambar
Lelaki akan cakap:sedar pun diri...

Kalau perempuan lawa bawa BMW
Lelaki akan cakap:ntah dato' mana la bela ni
Kalau perempuan tak lawa bawa BMW
Lelaki akan cakap:mesti anak orang kaya nih..wink wink

Lelaki hensem dengan lelaki tak hensem

Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap:: woow, cool giler…
kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus…

kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata:nobody’s perfect
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: memang…. muka pun macam pecah rumah!

kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!
kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia…

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat…
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:jangan sedih, kan saya ada..
kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:…(terdiam, tapi telunjuknya
meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja
luarannya)…

kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus…penuh kasih sayang
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi…
kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap:matching… hebat luar dalam
kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?…

kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap:
pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
kalau lelaki tak handsome tak
mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?…

kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan
akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen
kalau lelaki tak handsome
menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu,memang begitu….

kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on
kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni?


Kesimpulan die, kecantikan luaran tidak menjanjikan ape-ape... hiasilah diri anda dengan sifat mahmudah kerana yang luaran terpancar dari dalam.... kecatikan dan kehenseman dalaman yang kekal...maaf pada yang terasa... hanya gurauan senda menceriakan hidup...

3 ulasan:

  1. sya ada baca you pnya blog tp tk abis...
    kamoo betul...itu semua pemikiran orang kita...
    selalu brpransangka....
    nnt sya baca habis lar lu baru comment blk...k chiow

    mijul_mojas

    BalasPadam
  2. hahahaa..
    lawakla...

    aku nak tambah gak...
    bley bley?
    nak gak,hahha

    kalau laki hensem merokok..
    perempuan kata:eEEiiii,maco la abng perokoksoleh tue,hembus r asap dekat telinga saya...
    kalau laki hudus merokok..
    perempuan kata:rokok tuekan haram...membazir duit dan merosakkan orang lain termasuk saya disini taww2,xmow kawan la...

    hahahaa......

    ps:entry nie makan dalam la,beeshh...

    BalasPadam
  3. Terima kasih perokok soleh....

    BalasPadam